Biofyzika

Zkouška z biofyziky je úspěšně za mnou a já bych se s vámi opět ráda podělila o zkušenosti.
V průběhu semestru probíhá výuka jako přednášky a cvičení. Na přednášky jsem sice nechodila, ale prezentace se dají všechny stáhnout ze stránek biofyzikálního ústavu. Stačí, když do vyhledávače zadáte http://www.med.muni.cz/biofyz/vlzl.htm a už vám to najde to, co přesně hledáte :) Orientace na webovkách není nijak složitá, opravdu.


http://www.yorku.ca/bphs/bphsclub.html
Každopádně cvičení je rozdělené do 3 bloků:

1. blok - Společná cvičení 
Jsou celkem 3. Děláte všichni dohromady a společně, asistent či asistentka vám povídá něco k teorii a potom jdete na věc. V praxi se dělá EKG, ultrazvuk, kouknete na rentgen, měříte nitrooční tlak a další věci. Je to poměrně zajímavé a dozvíte se soustu nových věcí. Po každém cvičení musíte vypracovat protokol a odeslat ho na biofyzikální mail, který vám první (informační) hodinu sdělí. Protokoly ze společných cvičení se neznámkují, pouze vám tam dají fajfku. Osnovu konkrétních věcí, které budete dělat, najdete opět na stránce BF ústavu a také tam najdete postupy a všechno ostatní potřebné. Před každou hodinou byste si měli samostatně všechno nastudovat a vypracovat přípravu, abyste byli schopní odpovědět na všechny položené otázky. 

2. blok - Informatika
Informatika probíhá také 3 cvičení. Vede ji MUDr. AB a Mgr. DV. Já jsem však informatiku jako takovou (celý JEDEN semestr, každý týden), absolvovala na nutričním, takže mi (díky, díky moc!) po domluvě tyto tři cvičení uznali a já jsem měla volno. Jinak jsou to hodiny s hlubokým filozofickým podtextem, kde posloucháte, reagujete a diskutujete a potom vám ukážou něco o vyhledávání v databázích, což zase není až tak špatné vědět, že.

3. blok - Samostatná cvičení
Na začátku vám zadají čísla. Tyto čísla značí to, jakou úlohu budete to konkrétní cvičení dělat (nebudu to tady detailně vysvětlovat, všechno pochopíte posléze). Probíhá to tak, že většinou daný úkol děláte S NĚKÝM (ve dvojici, trojici), takže to prostě nějak jde zvládnout, pomůžete si když nevíte a tak. Opět platí, pečlivě prostudovat doma, udělat přípravu a ZODPOVĚDĚT asistentce/ovi všechny položené otázky. Zapisují se vám potom do karty známky nebo + a - a je to důležité pro získání zápočtu. Některé úlohy jsou zdlouhavé, některé zajímavé, jiné ne. Celkem je jich myslím 6 s tím, že my jsme letos stihli jen 5, protože to podle studijního plánu nějak nevyšlo. Doma opět musíte do 3 dnů vypracovat protokol a odeslat ho na daný email a další cvičení ho vytisknout na papír, podepsat, připnout k tomu papír s výsledky, který zpracujete v tom daném cvičení a odevzdat. A to je asi tak všechno. 

Referáty
Každý z vás bude mít jednu hodinu referát. Max. na 3 minuty!!! Vyberete si sami nějaké zajímavé téma, nebo se můžete inspirovat opět na stránkách biofyzikálního ústavu. Vytvoříte krátkou prezentaci v powerpointu a to je všechno. Referát vám opět oznámkují. 

Uf, to nejhorší máme za sebou a teď bych mohla napsat něco z vlastní zkušenosti o průběhu a hlavně pak o zápočtu a zkoušce, co? Tak jdeme na to.

Průběh cvik je dost různý. Někteří asistenti to hrotí hodně, někteří skoro vůbec. Naše paní doktorka byla skvělá. Společná cvičení probíhala tak, že nám odpřednášela daná témata a sem tam se zeptala do placu na nějakou podstatnou věc. Zbytečně se v tom nerýpala. S přístroji nám vždycky ochotně pomohla a poradila, prostě pohoda.
O informatice jsem slyšela, že to bylo zdlouhavé... Dost zdlouhavé. Za tu dobu, co si to děcka musely odsedět, by se dalo stihnout hoooodně z anatomie, například. Ale určitě to také k něčemu bylo.
A samostatná cvičení, to už je potom jiný oříšek. Cca od 3. cvičení nás paní doktorka začala zkoušet každou hodinu. Základy a podstatu. Chtěla vědět, jestli tomu, co děláme rozumíme a jaký význam to má pro medicínu. Někdy trochu nadávala, někdy byla v pohodě, ale s žádným traumatem jsme rozhodně neodcházeli. Do karet nám zapisovala + a -.
Pokud bych se na jednotlivá cvičení opravdu poctivě připravovala, ušetřila bych si nervy u zkoušky. Takže vám to rozhodně doporučuju nepodcenit. Pokud se to naučíte už na cvika, potom to jenom zopáknete a věřím, že takových 20-30 otázek to může pojmout úplně v pohodě. Takže makejte od začátku a nespinkejte na vavřínech, jako já :)

Co se týká zápočtu, no, již jsem se o něm okrajově zmiňovala. Byl to test složený ze 20 otázek, multiple choice a hranice byla 10 bodů. Nic hrozného, všichni jsme to zvládli, opravdu. Otázky byly převážně JEN ze cvičení. Co se týká studijních materiálů, tak určitě DOPLŇKY ze stránek BF ústavu a potom další studentské materiály, o kterých se postupem času dozvíte a které jsou více než skvělé! Pokud to samozřejmě nestíháte nastudovat všechno v učebnici, o čem upřímně dost pochybuju.
Až tohle budete číst a budete mít na materiály třeba nějaké otázky, klidně mi písnite na mail a pobavíme se, nechci zase konkrétně profláknout všechna naše studentská tajemství :P
Jinak v případě neúspěchu můžete zápočtový test 1x opakovat.

Co se týká samotné zkoušky tak otázky jsou opět na stránkách BF ústavu (je tam skoro všechno!).

VELMI DOPORUČUJI SLEDOVAT IS cca od konce září!! Pan profesor Mornstain dělá kvůli přetížení kapacity ISu trošku podraz a spouští přihlašování na termíny zkoušky IHNED po vypsání termínů - tzv. kdo dřív přijde, ten dřív mele. Také si dobře rozmyslete, kdy chcete na termín jít ať v tom pak nemáte bordel.
Jelikož jsou na biofyzice hodní a jedná se o velkokapacitní termíny (pokud to letos nezmění zpět na ty malé), dá se s termínem dost slušně manipulovat, takže je to úplně v pohodě a nemusíte se bát, že byste šli na ten váš, hrozný termín, který se zrovna nehodí. Docela dost i termíny přidávají.

Zkouška se skládá ze dvou částí:

Test
Samotný test umí kde koho rozhodit. Otázky jsou z rozsahu celého učiva a učebnice, dokonce i z kapitol, které nejsou zahrnuté v těch 126 otázkách, které se musíte naučit na ústní část. Opět MP choice. Zvládnout se to dá. Otázek je celkem 25, hranice úspěšnosti je 13 bodů, při třetím pokusu je posunutá na 11 bodů. Letos ten test zvládalo fakt hodně lidí. Při velkokapacitních termínech (43 lidí např.) to zvládlo třeba 38 lidí napsat nad tu hranici úspěšnosti. Docela hodně. Neřekla bych, že to bylo jednoduché, to určitě ne, ale prostě ne nezvládnutelné. Lepší je kroužkovat míň než víc, vybírat hlavně to, čím jste si na 100% jistí, na závěr nic nepřepisovat a neměnit a prostě trochu si věřit!!! Pokud test zvládnete (a je naprosto jedno jak), tak pokračujete k ústní části. A víte co? Malá útěcha, když nedáte ústní, nic se neděje a TEST UŽ ZNOVU NEOPAKUJETE! Pokud si to asi vyloženě nebudete přát... ale kdo by to dělal.

Ústní zkouška
Ústní zkouška, tak, celkem se musíte naučit 126 otázek a nejlepší literatura k tomu je rozhodně tato učebnice
http://www.megaknihy.cz/185906-large/lekarska-biofyzika-a-pristrojova-technika.jpg?ts=1431245226
Je od Brňáků, přímo pan profesor Mornstein zkouší! A asi fakt nic lepšího není. Určitě, pokud budete poctivci a vyjde vám čas, to zkombinujte z přednáškama, to nikdy není na škodu. Nová učebnice stojí cca 860 Kč. Já ji mám ve výborném stavu, nepopsanou, jen jsou v ní tužkou označené čísla otázek, takže pokud by měl někdo zájem, ráda se jí zbavím, neváhejte napsat na email a domluvíme se :)
A to je asi tak vše.
Samotná ústní zkouška probíhá tak, že otázky jsou rozdělené na polovinu do dvou hromádek. Vy si taháte logicky dvě, z každé hromádky jednu. Zkoušející jsou tři.
Pan profesor Mornstein, paní docentka JŠ a pan magistr DV. Názory jsou různé, ale legendy praví, že Mgr. DV je nejnáročnější, ale samozřejmě je to úplně individuální a nedá se to tak říct. Každý někoho někdy vyhodil, každý někomu určitě pomohl. Mám osobní zkušenost pouze s panem profesorem, který mě zkoušel a byl vážně skvělý, já jsem nebyla tak fantastická.

Ještě bych sem možná mohla napsat, jak jsem se to učila já. No, měla jsem na to celé 3 týdny a den, fůra času! Dá se to za tu dobu zvládnout úplně v pohodě, jenže prokrastinace byla silnější než já, To byly pořád pauzy a klídeček a seriály a pořád jsem někam jezdila a hlásek v hlavně křičel "UČ SE, nestihneš to!", čistého času jsem se učila kolik, týden a půl? Kdybych to vzala zpětně, vyliskala bych se nejradši!!! 
Můj systém byl následující. Udělala jsem si 126 kartiček z tvrdého papíru. Na jednu stranu jsem napsala název otázky, na druhou stranu, po nastudování, osnovu k té otázce. Reálně jsem to stihla tak s cca 80 otázkami. Když jsem fakt nestíhala, čerpala jsem jen z učebnice a na kartičky kašlala. Ty otázky, co jsem fakt uměla jsem (některé) stihla i 2x zopakovat. Bylo jich tak 20-25, které jsem si fakt nechtěla vytáhnout. Připadala jsem si jak idiot, když jsem na tu zkoušku měla jet s tím, že k těm 20-25 otázkám bych řekla veliké minimum. Zase na druhou stranu si myslím, že ty otázky, co jsem uměla, jsem uměla fakt dobře (na Áčko, Béčko?) řekla bych tam téměř 100%. Možná by mě zkoušející nachytali na nějakých fyzikálních detailech, ale já, sama za sebe, jsem s tím byla spokojená. Otázky, co jsem se nezvládla naučit, tak těm jsem prostě nerozuměla. A to je potom těžko, ale samozřejmě mě to nijak neomlouvá. Teď vidím, že je fakt nejlepší, říct ke každé otázce aspoň NĚCO. A jaký systém máte vy? 

Moje zkouška
Nebudu to prodlužovat, asi už vás to stejně moc nebaví. Test jsem napsala na 14 bodů. Nepanikařila jsem u toho a upřímně, přišlo mi to docela v pohodě, akorát prostě jsem si nebyla jistá. Nevěděla jsem, jestli budu mít bodů 13 nebo 25 a bylo mi to úúúplně jedno. Dopadlo to dobře a já jsem prošla.
Na ústní jsem šla cca po hodině a půl od oznámení výsledků testu. Bylo nás na zkoušce celkem 43. 5 lidí neudělalo test, jenže jedna slečna měla poslední pokus, takže ji vzali na ústní (měla víc jak 11 bodů, míň než 13). Zbytek šel, bohužel, domů. Na začátku vybrali asi 8 lidí ze začátku abecedy, co šli na potítko. My jsme s kámoškou šly na kafe :D ....
No, po té hodině a půl jsme se odhodlaly, že teda půjdeme. Už se chodilo náhodně, jak se kdo cítil, jak kdo chtěl. Vylosovaly jsme si otázky a sedly si k přípravě. 
Mé otázky:

- Metody studia biopolymerů
- Stomatologické nástroje

Když jsem vytáhla ty biopolymery, přepadlo mě úplné zoufalství. Tuhle otázku jsem vesele přeskočila, protože byla na můj vkus obsáhlá a složitá a já bych musela vynaložit sakra velké úsilí, abych se na ni dostatečně připravila. Se slovy "to si nevytáhnu", jsem šla prostě dál. Ano, jsem idiot, teď to vím. Takových otázek jsem měla cca 20-25 (MRI, mikroskopy, laser,...), zkrátka věci moc fyzikální, moc složité na můj hloupý nefyzikální mozek. Navíc už jsem to nestíhala. Kdybych vyletěla, tak bych se to sakra dobře naučila na další termín, i když třeba nazpaměť. 
Stomatologické nástroje byly úplně OK. Udělala jsem si přípravu. Přede mnou byly asi 3 lidi, přišlo mi, že tam jsem tak hodinu, možná víc, ale to byl spíš jen můj pocit, hodiny jsem nekontrolovala. Známky přede mnou? Béčko, Céčko, Béčko (myslím...).
Tak jsem šla. Pan profesor jen prohodil něco ve smyslu, že je to strašně moc lidí na vyzkoušení a že už začínají být unavení a nedrží pozornost. Asistovala mu moje MUDr., co mě měla ve cvičeních. Byla jsem ráda, brala jsem ji jako podporu, i když mě nezkoušela. Začala jsem stomatologickými nástroji, všechno dobře, dokonce se pan profesor i trochu pousmál, protože jsem do toho vložila maličké vsuvky z praxe (a to nejsem zubař, hahaha)...
No a pak řekl: "Tak prosím, přejdeme k další otázce..." hm, začala jsem něco blábolit. Nemělo to ani hlavu, ani patu, ale řekla jsem si, že to nevzdám. Snažil se mě navést, začal se ptát. Co jsou to biopolymery, na jejich složení atd., věděla jsem všechno. Bohužel to ale byla jiná otázka, no. Pak přišly ty metody. Okrajově jsem řekla pár věcí, vůbec se mu to nelíbilo. Trapná chvíle ticha. Přišlo mi to jak hodina. Potom se mě zeptal, jestli mi říká něco ta a ta metoda, snažila jsem se improvizovat, ale bylo to celé špatně, takže jsem jen sklopila hlavu a řekla, že ne.
"Slečno, co mám s vámi dělat. Stomatologické nástroje výborné, ale toto.... Neřekla jste nic podstatného k té otázce, já chci jen princip těch metod. Víte co, hrábnite si znovu do té hromádky s otázkami."
Mé myšlenky v té chvíli? Teď vytáhnu nějaký zasraný mikroskop a bude to úplně v prdeli. 
Vytáhla jsem si fyzikální a chemické vlastnosti vody a její funkce v organismu. Šťastná jako blecha. Nejšťastnější. Jenomže, zase taková pohoda to nebyla. Pan profesor chtěl vědět chemii a fyziku. Rozkreslit molekulu, náboje, proč tam jsou ty náboje, jaké vlastnosti má voda v porovnání se sulfanem, pak valenční vrstvu kyslíku a tak. Všechno z hlavy, bez přípravy. Dala jsem to všechno, takže nakonec konstatoval: "Voda výborná, stomatologické nástroje výborné, biopolymery na kouli a test nic moc. Dám vám éčko a běžte."
Netušíte, jak ohromná úleva to byla. Mám to za sebou, už nikdy, nikdy, nikdy biofyzika! Měla jsem takové štěstí. Tak jsem si to přála a prostě vyšlo to. 
Malá rada. Neberte si ze mě příklad!!! Já už tohle opravdu nikdy neudělám a budu se poctivě všechno učit až do konce! Slibuju, přísahám, opravdu!!!
Ale abyste si nemysleli, nejsem jediná, komu dal pan profesor jinou otázku, nebo mu ji vyměnil. On to tak občas udělat umí, jen potom ta známka není hezká, ale o to přece nejde :)
O chvilku později jsem se setkala s Jančou, která vyšla od docentky JŠ, rozzářená jako sluníčko! "Mám ÉČKOOOOOOO!!" řekla mi. Zvládly jsme to. Nevermore. :) 
Nejlepší bylo, že mi gratulovala i naše MUDr. ze cvičení, přišlo mi, že mě měla asi docela ráda. Řekla mi, že si z toho nemám nic dělat, že už to bude jen a jen lepší, protože jsem jí říkala, že na fyziku opravdu hlavu nemám :) Moc krásné. 

A teď si užívám těch 19 dní volna. Oslavila jsem to ve velkém stylu a to dokonce tak, že už NIKDY NIKDY NIKDY nepiju a jen řídím. Bože opravdu :D 
Ale žiju, jsem šťastná a nadšená a ničeho nelituju.

Včera jsem byla za Janičkou v Brně, konečně jsme tu biofyziku oslavily i spolu v čajovně - nádherné, překrásné čajovně s nejlepší dýmkou, co jsem v poslední době měla. Takže jsem moc spokojená. A od příštího týdne frčím zase anatomii (možná i od tohoto) a chtěla bych se setkat a pokecat s lidma, na které zase nebude v semestru čas. A samozřejmě se věnuji Marťovi, žejo :)

Mějte se krásně, doufám, že vás to nakoplo, povzbudilo a pomohlo aspoň trošku.
Zatím nadšená Medička

Komentáře

  1. Gratulace veelká, ta biofyzika je fakt peklo, jak to tak čtu, tak si říkám, proč jsme proboha museli něco takového absolvovat, ještě jako první zkoušku na medicíně. Hlavně, že to máš za sebou, jen nevím, nevím s tím poctivým učením se na zkoušky, já si to třeba říkám každej rok a stejně to pokaždý dopadne, tak, že se všechno učím na poslední chvíli :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji! Jako jsem fakt ráda, že už NIKDY NIKDY NIKDY :DD
      Doufám, že v tomto nemáš pravdu a že už to fakt všechno bude lepší a já budu větší poctivec :DD

      Vymazat
    2. :D To si řekneme na konci roku :D Ale přála bych ti neskončit jak já :))

      Vymazat
  2. Jé, moc gratuluju! Tak vidíš, že to všechno dobře dopadlo :) Jinak já celé to volno naprosto proflákala tak teď netuším, jak se stihnu naučit na pitvy. Pomoc! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Test se NEOPAKUJE pouze pokud se stihne opravit ustni cast v ramci 1. semestru pokud delas biofyz v lete tak musis opakovat s ustni i test :p

    OdpovědětVymazat
  4. Mam dotaz, čeká me zkouška z biofyz (17.1.) a popravdě nevim, zda se na ni stihnu naučit, nejsem typ člověka, co je schopný vařit z vody a raději mám vždy pocit, ze jsem pro to udělala maximum -je podle tebe lepší jít až 30.1., kdy bych to měla snad opravdu pořádně naučené? Zkoušení je vypsané do 10.2., takže nějaká rezerva na opravu tam pořád je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musis se ridit svym pocitem, ja ti do hlavy nevidim 😞 Myslim si, ze mas ale casu az az do toho 17. a ze se to sihnout da, ale samozrejme vim, ze mate jeste zapocty a tak. Ja mela biofyz 2.2., zacala jsem se na ni ucit 11.1., ale proste bylo to tak natahle, ze jsem se pak ke konci ani nedokazala prinutit, navic me ten predmet vubec nebavil... rekla bych, ze tech 14 dni aktivniho uceni je dost, navic muzes pokazit test. Mozna je lepsi zkusit to toho 17., udelat test a kdyby ustni nevysla tak si das pak uz jen opravu ustni, ale rikam, musis sama vedet, jak na tom jsi 😊

      Vymazat
  5. Ty píšeš, že hranice je 13 bodů na testu - stránkách biofyziky je napsané, že je hranice 16 bodů na E, při 15 za F - tak jak to teda je? :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Loni bylo 13 bodu a rok predtim (ve stare akreditaci 14). Tezko rict, jak to mate letos, asi bych napsala email Mgr. Vlkovi a informovala se 😊 ale 16 se mi zda fakt moc. Pak muzes napsat i mne, az ti odepise 😉😊

      Vymazat
  6. Ahoj, ráda bych se od tebe dozvěděla nějaké to studentské tajemství, ale nenašla jsem na tebe mail. Jsem teď na LF MU v prváku, zápočty se blíží a já jsem na tom s přípravou do biofyziky podobně jako jsi byla ty :D napsala bys mi prosím na mail anka.adamova@seznam.cz?

    OdpovědětVymazat
  7. Ahojky mam zkoušku 14.1. ale přehodim si ji na 30.1. protože ještě nic neumím a vážně to nestihnu.. je pak možnost ještě dvou opravných termínu v únoru když konci zkouškové 12.2. ? Máme právě vypsany jen jeden opravny.. děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čauky, jedině pokud vypíšou další, ale udělat to nemusí, protože termínů byl dostatek. Musíš si to nějak rozumně rozvrhnout :) Držím palce!

      Vymazat
  8. Ahoj Nadšená :) myslíš, že je možné se naučit biofyziku za 11 dní? :( už jsem úplně zoufalá a nevím co dělat :( hlavně většinu otázek skoro nechápu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čauky, při hooodně intenzivním učení a se štěstím by se to zvládnout dalo :) Já se na biofyz učila 3 týdny, hooodně jsem prokrastinovala a nechtělo se mi a dala jsem to tak tak :D Taky jsem to nechápala a byla jsem ráda, že jsem to prostě nějak prošla, tak to zvládneš určitě taky!! Hlavně se psychicky nerozhoď dopředu, protože tím si vůbec nepomůžeš :) Držím palce!

      Vymazat
  9. Ahoj, učila ses na ten test nějak zvlášt? nebo ses učila jen otázky ? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čauky, nee, jen jsem prošla vynesené otázky a ani ne všechny. Stejně jsem měla pocit, že se to moc neopakovalo a bylo to dost o štěstí :/ Ten test byl za celé studium asi nejvíc nepříjemný :/

      Vymazat
    2. ach jo, mam strach :(mám zkoušku 18.1. a umím asi 30otázek zatím, snad to stihnu..

      Vymazat
    3. myslíš že je to zvladnutelne jeste?

      Vymazat
    4. Nevím, jak ti to jde a jak tě to baví, pro mě například byla biofyzika zcela nenaučitelný předmět, kde jsem hodně vsadila na štěstí a vyšlo mi to, nicméně máš času dost a když tomu budeš rozumět, tak proč ne :)

      Vymazat
  10. a odečítají se body u testy a je více správných odpovedi??

    OdpovědětVymazat
  11. Ahojky, jsem u 25 otázky z biofyz a mám ji za dva týdny v pondělí. Myslíš že se to dá stihnout?????:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čauky, pokud to už neprojíždíš podruhé/potřetí, jakože “opakováni”, tak si bohužel myslím, že se 100 otázek za dva dny stihnout nedá 🙄

      Vymazat
    2. Psala jsem dva týdny ���������� jenom ses přehlédla

      Vymazat
    3. Jejda omlouvám se 😂 Ležím s teplotou a chystám se spát. Ano, za dva týdny je to zvládnutelné, hlavně se to uč tak, abys každé otázce (těm fyzikálním) aspoň trochu rozuměla a zvládla vysvětlit tu pointu 😊 Nestresuj se tím, jen se uč! 😊

      Vymazat
    4. Mam z toho strach opravdu :). Přijde mi to moc tezke.. trvá mi než to pochopil a hlavně nevím čím začít u každé otázky.. budu mít výpadek a nebudu vědět o čem začít :( jejda, tak se uzdrav a ať je to lépe

      Vymazat
    5. Děkuju, zatím je mi spíš hůř a musím se učit :/
      Biofyzika byla i pro mě jednou z nejhorších zkoušek na medině. Přišla mi zbytečná a nenaučitelná, protože jsem tomu prostě nerozuměla a navíc jsem ani neměla motivaci se to učit, sralo mě to fakt hodně :/ ale víš co, nějak jsem se do toho dokopala a s velkým štěstím to i zvládla. Jsou lidi, co to dělali na 2x, 3x i ti, co to opakovali, ale zvládli to a dál jim studium jde dobře. Nenech se tím odradit, všechny ty zkoušky mají obrovský rozsah, ale když se to budeš učit, vždycky si na něco vzpomeneš (tu je důležité, abys pochopila pointu otázek). Zatni zuby, uč se, hlavně se nenervuj ... i kdybys to dělala na 2x, nestane se vůbec nic!

      Vymazat
  12. Ahoj :-) V prípade neúspechu v Biof.30.1 - môj termín... ak nevypíšu ďalšie termíny, budem mať ešte šancu na opravný? neda sa mi dopátrať k odpovedi a z mailu zo študijného som to moc nepochopila. Je to tak, že ak nedostanem teraz opravný termín tak môžem v lete? a ak v lete tak popri anatke, a podobne alebo az v predlzenom skuskovom niekedy pred zaciatkom 3. semestra?
    Zrovna rozmýšľam či si to neprehodiť radšej na 12.2 namiesto 30. a naučiť sa tak na to poctivejšie a mať vačšiu šancu na úspech ako takto. Ked možno ziadny opravný termín už nedostanem. :-( čo myslíte?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čauky, za mě to bylo tak, že i na termínech v únoru byla spousta místa, takže se opravka (když jsem měla biofyz 2.2.) dala v pohodě stihnout, ale netuším, jak to máte teď a jestli vám budou vypisovat další termíny, každopádně myslím si, že se vždycky někdo odhlásí a to místo případně chytneš, takže bych rozhodně šla 30.1. - navíc máš ještě dost času a aspoň si zkusíš to, jak to probíhá, jak vypadá ten test a není taky nereálné to, že to zvládneš a budeš mít klid :)
      V létě se termíny z biofyz vypisují, ale netuším, jestli i v normálním zkouškovém nebo až v srpnu/září :/

      Vymazat
  13. Ahojky, omlouvám se ale už jsem ti tu psala.. mám příští pondělí biofyziku, umím 50 otázek, a přemýšlím, že si to přehodim , nebo to stihnu? A to nemluvím o testu, na který nevím jak se připravit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čauky, já se snažím ze zásady už neposouvat, ale 76 otázek za týden je fakt moc 🙄 Musíš si to rozhodnout sama, jak to cítíš 😊

      Vymazat
    2. Myslíš že 10 za den nedám? :( :( :(

      Vymazat
    3. Učila ses úplně všechny otázky? Kolik z nich jsi neuměla?

      Vymazat
    4. Jako nebudeš to umět na 100% a dost zavaříš hlavu, ale já bych to hecla kdybych byla na tvém místě 😉

      Vymazat
    5. A ano, učila jsem se všechny, ale takových 15-20 otázek jsem vůbec principialne nechápala a jednu z nich jsem si i vytáhla no 😂😊

      Vymazat
    6. Opravdu bys to hecla? Tak já to zkusím :) mockrát ti děkuji, mám tě ráda :)

      Vymazat
    7. Dnes mi přišla zpráva, že mají vypsat ještě další termíny oprav, případně navýšit kapacitu, takže si myslím, že stihnete i opravky :) Nicméně to jsem já - já bych to hecla, ale ty se musíš rozhodnout podle sebe! :)

      Vymazat
    8. Letos to nějak moc lidí nedává,všechno je plně.. přidává každý den ale ihned se to zaplnilo , nechápu to

      Vymazat
  14. Ahoj, chtěl bych se Tě zeptat, jestli je velká hloupost si nechat biofyziku na léto. Neudělal jsem teď test a poslední týden před začátkem semestru bych měl někam jet. Bohužel jsou plné všechny opravné termíny, a jak sama víš, tak letos ten test nezvládlo vážně hodně lidí :/ Moc rád bych za dva týdny odjel, abych si odpočinul a nabral síly do dalšího semestru. Navíc bych si rád zopakoval anatomii, protože potom na to asi moc času nebude :/ Nemám v létě ájinu, takže bych měl o menší zkoušku míň. Myslíš tedy, že není hloupost to dělat až v létě? Nebo jaký na to máš ty názor, prosím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čauky :) Můj názor je takový, že to hloupost je a velká. Angličtina v létě není žádná velká zkouška a většinou (i bez certifikátu) ji děláš někdy v květnu, takže to, jestli ji máš nebo nemáš tě nějak neomezuje, kdežto z anatomie se můžeš posrat. Často se stane taky to, že tě na první pokus vyhodí a bohužel si ji dáš až ke konci zkouškového, tím pádem musíš jít v srpnu a zvládnout anču a biofyziku (nevím, jestli v červnu vypisují termíny), mi přijde nereálné a fakt těžké. Nejsem zastánce přetahování zkoušek, jsem člověk, co by si raději odřekl výlety / hory a makal do školy - kor, když jsi v prváku a vůbec netušíš, jak se ti bude dál pokračovat. Myslím, že je zkrátka fajn mít všechno uzavřené jaksi v termínu a učit se (opakovat) anču teď mi taky nepřijde zrovna chytré, když nemáš tu fyziku, nevím :/ Takže za mě ano, je hloupost to dělat v létě, když máš teď čas :)

      Vymazat
    2. Moc Ti děkuji za odpověď a za názor :) Teď už jen nějak sehnat termín, což bude problém, když to tolik lidí nedává a všechny jsou plný :/ Snad to teda nějak dopadne a vyjde... Ještě jednou díky!

      Vymazat
    3. Seženeš a zvládneš to, věřím tomu!! A v létě mi za to poděkuješ :D Držím moc moc palce a napiš!

      Vymazat
    4. Ahoj :-) včera sme šli s kamoškou na Biofyz, ona nespravila test, mne sa test podaril celkom slušne, no na ústnej som pohorela a odišla som s tým, že sa to ešte mám doučiť a ujasniť si to a nech si to prídem zopakovať, aj mne aj kamoške ktorá si musí zopakovať aj ten test nám pán profesor M. dal opravný termín, a vtlačil nás, jednu na 13. druhú na 14. :-) tak nečakaj na termín, ale šup píš mu. A stíhaš aj fyziku, aj niekam vypadnúť na týždeň (takmer)

      Vymazat
  15. Ahoj, bylo by, prosím, možné nějak získat testové otázky do biofyziky? :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat