Spring is in the air

Přechod z roku 2016 na 2017 proběhl velmi plynule, dokonce jsem si ani nevšimla, že se něco změnilo, jen to jedno čísílko v kalendáři a zkouškové období bylo najednou v plném proudu.

A já už ve vzduchu cítím jaro, které miluju nade vše ♥


U nás v Brně je to tak, že zimní zkouškové jsou o něco jednodušší než ty letní, ale i tak jsou pro mě zimáky velmi vyčerpávající - je zima a tma. Když jsou Vánoce, nemáte chuť, ani motivaci se učit, ale přesto víte, že musíte. Letos jsem si myslela, že se zkoušky z histologie zbavím brzo, ale upřímně - dost jsem to podcenila, takže to nakonec vyšlo až na druhý pokus na konci ledna. Nechci se opakovat, celý tento příběh můžete najít v předchozím článku.
Od Vánoc jsem se snažila učit opravdu aktivně, ale prostě se mi nechtělo a samozřejmě jsem to nejhorší odkládala nakonec. Byla jsem otrávená, venku strašná zima, nechodila jsem skoro nikam, běhat se nedalo, tak aspoň procházky, ale i tak, donutit se je někdy opravdu velmi těžké. A nejvíc mi chybělo sluníčko. Je to život a pozitivní síla a strašně to dobíjí. Když delší dobu není slunce na obloze, cítím se unavená a smutná. Jakoby ze mě ta nabitá energie postupně vyprchávala.


Po zkoušce mě čekal Den otevřených dveří naší LF, kam jsem se jako hyperaktivní dobrovolník zapsala a bylo jen na mně, jak přijmu "porážku" a vyhození od zkoušky a jak se k tomu všemu postavím. Naštěstí mě to strašně dobilo, když jsem si uvědomila, kolik jsem toho už zvládla. Provázela jsem totiž biofyziku, biologii a histologii, takže přede mnou byla jen jedna ze tří nezvládnutých zkoušek. Jupíí! Celé DODčko jsem si strašně užila, bavila jsem se s maturanty a uchazeči, ale také s jejich rodiči a bylo to perfektní. Nakonec jsme to celé zakončili nákupy v Olympii s našima, kteří mě večer přijeli vyzvednout.

I přes zkoušku jsem si stihla odpočinout na horách. Jeli jsme s přítelem a jeho přáteli do Západních Tater, konkrétně do obce Zuberec, kde jsme strávili 3 skvělé dny. Moc jsem si lyžování a všechno tam užila a přesto, že jsem měla nervy z opravy zkoušky, dokázala jsem si skvěle odpočinout a vyvětrat hlavu. Jsem moc ráda, že to nakonec bylo takto a upřímně, 2 dny na lyžích a před 50 km mi bohatě stačilo. Další den bych se na své nožky spolehnout moc nemohla.


Nebudu vám lhát, toho druhého pokusu jsem se strašně bála. Také skrz to, že jste se mě na asku ptali, co budu dělat, když ten druhý pokus nedám. Do té doby jsem si ani koutkem srdce nepřipouštěla, že bych to dát nemusela, takže to byl pro mě docela drsný návrat do reality, ale děkuji vám za to! Asi jsem to potřebovala. Pak jsem tam přišla, čekala, klepala se, chtělo se mi brečet, fakt jsem měla nervy, ale přešlo mě to ve chvíli, kdy jsem si přečetla otázky a bylo zase fajn.


Samotnou zkoušku jsem potom v pondělí oslavila s kamarádkou, jak jinak než v čajovně. Je to takový můj rituál a čajovny mám moc ráda. Kouřím vodní dýmky a nejlepší jsou opravdu v čajovnách, konkrétně v Brně v Leyaly. Nikam jinam nechodím, protože se bojím, že se to nebude tady té mé oblíbené rovnat. Je to spíš taková čajovno-kavárna, protože tam sedíte v křesílkách u stolků a nejste na zemi na koberci. Jelikož bude letní semestr velice psychicky náročný, budu potřebovat každý únik. Rozhodla jsem se, že po dlouhé době zprovozním dvou dýmku, kterou mi kdysi koupila máma na Vánoce. Neměla jsem totiž funkční vymývatelný šlauch a všechny ty komerční šunty docela rychle chytnou pachuť, a když je vymýváte, tak zplesniví. Takže jsem si koupila klasickou potravinářskou hadici, skleněnou násadu do úst a konektor, kterým to všechno propojím s dýmkou. Také jsem si konečně objednala kvalitní kokosové uhlíky, protože jako mladá a hloupá jsem nepoznala kvalitu a kupovala jsem si rychlorozpalovací uhlíky, které jsou naprosto příšerné a smradlavé. A zjistila jsem, že v lékárně máme něco jako plynový kahan, takže mám dokonce i kde ty kokosové uhlíky rozpalovat (jupííííí!!!). A k tomu pak samozřejmě tabáky. Ty jsou velký problém, protože je u nás cena moc vysoká  a kvalita tady docela pokulhává. Ještě to budu nějak řešit, zatím jsem si koupila dva Al fakhery a jsem na ně moc zvědavá.
Přejte mi to, prosím :)
Nekouřím cigarety (velmi výjimečně), nepiju (velmi výjimečně) a nefetuju. Ale kouřím dýmky. Znám riziko, nedělám to úplně často a fakt mi to chutná a kdybych byla úplně "dokonalá" byla by to nuda (hahaha :D...)

Pak jsem měla jeden den na to věnovat se příteli a sbalit se do Itálie ♥ Taky jsem ještě stihla skupinový hovor s Dream teamem ohledně organizace WHD, která je již teď v plném proudu a já se na to strašně moc těším!!! Očekávám vás 22.-23.4. v Olympii v Brně!!



No a Itálie. Hodím vám sem aspoň fotky, ale chci o tom napsat samostatný článek - takový cestovatelský speciál. Bylo to naprosto dokonalé a úžasné a i přesto, že nám nevyšlo úplně počasí (časté přeháňky), za nic na světě bych neměnila. Už teď koukám po letenkách do Barcelony, protože takové cestování mě fakt strašně baví a naplňuje. Pokud chcete někam jet, rozhodně Miláno nevynechejte, je to tam úžasné, stejně jako v celé Itálii. Můžu doporučit také Florencii nebo Řím - boží, boží, boží!!!!

Duomo di Milano - neboli Katedrála Narození Panny Marie
Moje cestovatelská parťačka v Galerii Viktora Emanuela II.


Fotka z monumentálního milánského hřbitova

A po Itálii jsem si konečně měla čas vydechnout a pořádně se vyspat. Viděla jsem se se starýma známýma, kteří mi moc chyběli (kamarád, co teď žije ve Skotsku, můj zubař z Olomouce, kamarádka architektka, kamarádka laborantka a další!) a konečně si urovnala v hlavě, že CHCI zvládnout a PŘEŽÍT další semestr, a že to všechno UDĚLÁM, protože BUDU dobrá doktorka a MÁM velkou motivaci. Vtipné je to, že když jsem napsala ten strašně motivační článek, který má přes 2000 přečtení, vyletěla jsem z první velké zkoušky :D Ale nevadí. Jak říkám, snad se mi teď na fyziole a biochemce vrátí trošku víc štěstí a budu to taky umět mnohem líp - nepodcením to!! Nesmím.
Tak jsem si fyziologii stáhla do Kindlu a pomalu to začala pročítat - hlavně ta obecná část není pro mě vůbec lehká a navíc mě to ani moc nebaví, uvidíme. Přijde mi, že na spoustu věcí potřebuju mnohem víc času než normální medici, nebo jsem asi extra velký flákač - těžko říct, co je pravda :D...



Abyste se měli na co do budoucna těšit, když už jsem na vás vysypala celou svou historii a pocity - chystám ten Cestovatelský speciál o Miláně, potom Miniskripta - aneb co je důležité v biochemii na přijímačky a shrnutí biochemie (pokusím se co nejdřív), velice dlouho mám rozepsaný článek o nutričních, ale pořád se nemám k tomu ho dopsat a zveřejnit a v neposlední řadě musím doplnit angličtinu a letní pitvy - bude to!! Vážně, já se polepším.


http://68.media.tumblr.com/eba6c885becd76b4420ecdded9bb033f/tumblr_inline_ogt42zASkD1svf3j7_540.png

A další věc nakonec VE ČTVRTEK v 18:00 bude live stream na instagramu.
Pokud nevíte o co se jedná, instagram mimo stories založil novou funkci, který umožňuje přímý přenos videa. Chtěla bych probrat několik stěžejních témat a to:
  • Čtvrťák na gymplu - přijímačky + maturita a nějaké rady a typy k tomu
  • Co mi dal a vzal prvák na medicíně + míra obtížnosti zkoušek
  • Volný čas na medicíně, dojíždění a jak to všechno zvládám
  • Vztah a medicína
  • Vaše otázky a volné témata
Samozřejmě mi otázky můžete posílat v průběhu celého live streamu, ráda bych byla, kdybyste mi nějaké tipy dali i teď - dopředu do komentářů, abych to mohla případně nějak zařadit do témat a popovídat o tom blíž - můžete psát na ask odkaz zde, na mail - zatimnadsena1@gmail.com,, nebo do directu na instagram - zezivotamedicky. Neváhejte si mě přidat, ale upozorňuji, že potvrzuji jen vyplněné profily s fotkami, případně když mi někdo dá vědět zprávou, abych věděla, že ten člověk je "normální". Takže děkuji za pochopení :)

Od pondělí zase nastupuju do školičky. Tentokrát mám 5 předmětů a na konci letního semestru dvě zkoušky, ze kterých se všichni asi posereme, protože fyziologie je na MU docela vyhazovací a hardcore a biochemii ráda nemám. Každopádně tento letňák je v Brně asi nejdrsnější. Se vším vás seznámím v dalším, stručném článku o předmětech, jejich průběhu a ukončení. V létě mě také čeká první praxe v nemocnici. Jedná se o praxi ošetřovatelskou, kde budeme dělat práci sestřiček a už ji mám dokonce domluvenou, ale zatím nechci prozrazovat detaily - spíš až po té praxi samotné. Nechte se překvapit, stejně, jako budu překvapená já.

Btw, ask mi po tom založeném BOOMu docela utichl. Abych pravdu řekla, chybělo mi to. Vyplňoval mi volný čas. A najednou to přestalo. Takže abyste věděli, jsem moc RÁDA za všechny vaše dotazy (ať si myslíte, že jsou hloupé nebo ne). Nemusíte se stydět a kdykoliv napište, zatím mě to vždycky dost bavilo a baví, i když samozřejmě bez toho taky žiju úplně v pohodě (ale jak začne škola, tak to bude :X ...) 

A taky jsem si objednala tričko. Líbí se mi totiž nová kampaň od loono.cz - Jsem srdcař. V naší rodině jsou totiž srdcaři skoro všichni a dědovo srdíčko na tom není teď zrovna nejlíp (řeší se to), takže se mě to obzvlášť dotýká. Až přijde, dám sem fotku. Je to pro dobrou věc a mám z toho velice dobrý pocit.

Tak se mějte krásně! Všem ještě jednou děkuji za podporu a za to, že jste se mnou úspěšně přežili už třetí semestr na medicíně a pořád vás baví tyhle moje breky a fňuky číst. Jste vážně skvělí. Všechny zprávy jsem četla, i když jsem nestíhala odepisovat, hřeje mě to u srdce, ale teď vidím, že ty zkoušky nejsou jen o štěstí, ale hlavně o mně a o tom, jak jsem naučená. A já už budu naučená, fakt (komu to teď říkám, vám, nebo sobě?... eh...)



Ve čtvrtek se s některými uvidím a vy ostatní se mi kdykoliv ozvěte.

Zatím nadšená medička, která má čtvrt cesty k titulu MUDr. úspěšně za sebou!!!! ♥

Komentáře

  1. Hezký článek,moc ráda jsem zase po nějaké době četla :)

    Taky sem tam kouřím vodárnu, mám už spoustu let ráda čajovny a je to pro mě taky určitá forma úniku. Beru to jako takové malé zlo,které se v celém tom životě ztratí, o čem by to pak už bylo, kdyby si něco takového člověk sem tam nedovolil :)

    Fotky jsou krásné, taky se už do Itálie nějakou dobu chystám, tak snad to co nejdřív vyjde.

    Přeju příjemný start do nového semestru, dopadne to zase dobře :*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujuuu, jsem ráda, že se líbí!! :)

      Tak si mě uklidnila, že nejsem jediná, a že mě ostatní medici za tento malý prohřešek neukamenují :D :)

      Itálie je nádherná, určitě vyjeď, doporučila bych to každému!! A ty nákupy tam, mmm... Paráda!!

      Strašně moc děkujuuu, už teď se "modlím" a trochu učím a fakt bojím. Já budu tobě moc držet palce na státnice, po očku to sleduju, hlavně teda facebook, protože jsem nějak neměla sílu číst žádné blogy, potřebovala jsem si prostě dát pauzu a bylo toho na mě fakt moc :/ Zase se polepším! A moc gratuluju k interně!! ♥ Vím, jak strašně ses toho bála a zvládla jsi to úžasně!!!

      Vymazat
  2. Opožděná gratulace a hodně štěstí do nového semestru :) Fyzio je asi všude dost brutální, co jsem slyšela, takže se máme na co těšit všichni :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujuuuu!! Tobě samozřejmě taky :)) Článeček jsem už taky přečetla, komentář ode mě můžeš očekávat v následujících dnech a jsem ráda, žes to teď tak krásně zvládla!! Hej třeba v Olomouci a myslím na 2. LF mají fyzio úplně na pohodu zkoušky :) Záleží fakt na přístupu fakulty, každý má hardcore něco jiného, že... Takže bych to úplně tak do jednoho pytle neházela :))

      Vymazat
  3. Jé, nemohla bys mi doporučit nějaké místa ve Florencii, které bych měla určitě vidět? Jedu tam v červnu na stáž do nemocnice, tak ať se nenudím.:D
    Moc hezký článek. Trošku(hodně) mě mrzí ten live stream, jelikož dneska máme ples, ale co už.:)
    Tak hodně štěstí v dalším semestru! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě mohla!! Florencie je překrásná :) Napiš mi do directu nebo na hangouts nebo na maila a můžeme o tom pokecat, budu moc ráda. Dokonce ti můžu poslat i nějaké fotky z mého krátkého "pobytu" tam, bylo to kouzelné!! :) Závidím stáž, bude to bomba, hned bych to brala taky!!!

      A děkuju za pochvalu článku :) Stream byl boží, strašně jsem si to užila, i když mluvit hodinu a půl v kuse na mobil aby ti z toho nehráblo, je taky docela mazec :D Nemusí tě to mrzet, určitě zase něco naplánuju v průběhu pár měsíců :))

      Děkuju moc, tobě taky přeji hodně štěstí!!!

      Vymazat
  4. Nedá se ještě někde najít ten live stream jako záznam? Nedostala jsem se na instagram :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, bohužel live stream se do záznamu nenahrává :( Je to pouze jako přímý přenos instagramu, takže nedá. Ale určitě zase v průběhu několika měsíců něco naplánuju a dočkáš se!! :)) Nebylo to naposled.

      Vymazat
  5. Moje milá, moc pěkný článek. Takový pohodový, od všeho kousek, zkrátka fajn čtení. Jsem ráda, že jste si to v Miláně užily! :) Tvůj live stream jsem z části viděla, nakonec jsem sice neviděla víc než těch 10 minut, ale musím říct, že jsi mě za tu chvilku zas nabila takovou tou svojí dobrou energií, kterou já totálně postrádám :D Věřim, že ta biochemka a fyziola a všechny ty zápočty v létě vyjde stejně tak jako mně konzervační zubní, farmačka a orofaciální anatomie.
    A DOD jsou nejlepší, taky tana ty naše strašně ráda chodim. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat