Zazvonil zvonec a semestru je konec

Zatím nadšená nadšeně kašle na svůj blog (nikoliv na vás) a opravdu se začíná učit. Jde vidět, že zkouškové období klepe na dveře a já bych ráda ještě zmínila pár věcí, dokud jsem ještě šťastná, spokojená, flegmatická a naprosto klidná.





V každém předmětu nám připomínají, že jde opravdu do tuhého a já to začínám prožívat čím dál tím víc - bohužel, některé předměty jsou asi důležitější než jiné LOL - k tomu se dostaneme za pár malých okamžiků.
Od začátku semestru se tak nějak nenápadně připravujeme na toto zkouškové, které snad nemohlo být horší a doufám, že horší už ani nebude. Když bylo v zimě zima a hnusně, nikam jsme nemohli a chtělo se nám spát, momentálně je krásně, spát se nám nechce, ale učit také ne! A to je veliký problém!
A o čem bych tak nejdřív chtěla začít? Nu, projdime si to od začátku.

Můj harmonogram
Ano. Bez harmonogramu by toto zkouškové pro mě bylo naprosto nemožné zvládnout, jelikož je toho strašně, strašně moc! Co mi opravdu vadí je NOVÁ AKREDITACE. Slyšela jsem (možná drby), že to akreditační komise z Prahy Brnu zakázala mít v nové akreditaci anatomii na 3 semestry, aby se to sjednotilo (zdravím, Ostravo, tebe to čeká asi taky)... no a tím pádem to u nás museli celé překopat. Do těch bych si nestěžovala, JENOMŽE... v tomto semestru máme 5 zkoušek (dobře, dobře 4 zkoušky a z toho jedno kolokvium) a v každém předmětu minimálně jeden zápočet. Předtermín máme vypsaný jen z angličtiny a to díky naší nejzlatější magistře, jinak bychom to všechno museli rvát do zkouškového a víte co je boží? Zůstala nám výuka v první pitevní týden, protože se to prostě NEMÁ KAM DÁT...
Samozřejmě logické by bylo začínat dřív a netáhnout to potom všechno do pitev a zvládnout i nějaké předtermíny, ale my jsme přece supermani a všechno to dáme levou zadní ve zkouškovém, vždyť je to přece 6 týdnů a je úplně v pohodě, že je tam ta "easy" anča. Je to jen na nás a musíme si poradit. Udělala jsem si tedy harmonogram a to následující.


Ok, takže abych to v pár bodech shrnula:
  • mám zápočet z histoly, jupííí
  • mám splněné 2/4 částí zkoušky z AJ, jupíí
  • příští týden je "poslední výukový" - poté budou 14 dní pitvy
  • nestíhám se učit do anatomie
  • nestíhám nic!
  • v pitvách NEMÁME angličtinu a latinu (protože díky bohu je aspoň někdo normální)
  • v pitvách MÁME (odpoledne, abychom se nenudili) výuku z histoly, bioly a OaPZ (pohodička)
  • histola bude formalita, na biolu nemusíme (povolená jedna neomluvená absence) a o OaPZ budu mluvit posléze
  • naše učitelka z angličtiny je boží, protože jako JEDINÁ vypsala zkouškový předtermín
  • z latiny prý "vedení" zakázalo psát ZÁPOČTOVÝ test před pitvama (LOL LOL LOL), takže buď v pitvách nebo ve zkouškovém a ZDAR - nikoho to nezajímá, že máme anatomii
Co mě opravdu ale opravdu dokonale SERE, není to tak, že mi to vadí, přímo mě to sere, ale neudělám s tím vůbec nic je prostý fakt, že máme předmět, který se jmenuje Ochrana a podpora zdraví v PITEVNÍM TÝDNU, prosím! Ze začátku jsem psala, jaká je to pohoda a myslím si, že nám to i k něčemu bude (celkově ten předmět), no, teď opravdu nevím.... Vzhledem k tomu, že jsme tam 90% času řešili jen statistiky, které nám do praxe budou ehm... k ničemu, pak věci, co mají vyplňovat doktoři (v prváku? milionkrát se to změní a budeme vůbec doktoři? proč?), dále životní prostředí a další....
Jako OK, beru, pro ukázku a pochopení boží, ale proč nám to rvete přes studium na 4 semestry a ještě do prváku a ještě povinná docházka na všechny cvika a vrchol všeho - ještě přes pitevní týdny?

Ach bože, kolik z anatomie bych se za ten čas stihla naučit?!

Jediný, kdo to zachraňoval, byla zase milá vyučující, která se tvářila chápavě vůči našemu utrpení a zkrátka hodně se snažila, abychom si z toho něco vzali... Jenomže bohužel... 

Povinně, bez absence si to přes pitvy musíme jít odsedět na hodinu a půl, jinak nedostanem zápočet a bez keců! S každým normálním člověkem se na té naší škole dá domluvit, ale toto prostě ne... Na tu přednášku jsem HODNĚ HODNĚ zvědavá a fakt se těším na to, co nového se zase dozvím a jestli to opravdu stálo za ten promarněný čas, OMFG! No nic, končím s hejtováním, protože s tím stejně nic neudělám, že... Ale mohli by se nad sebou aspoň trochu zamyslet, protože tohle je vyloženě šikana mediků :D :D ... (to berte s nadsázkou, jsem jen nasraná a věřte, že doma padaly ještě ostřejší slovíčka)... A samozřejmě největší vrchol toho všeho je to, že ani nikdo neví, kdy tu výuku vlastně máme, protože se to pořád přesouvalo, ze studijního přišly 4 zmatené maily, kdy každý říkal něco jiného, takže to bude ještě hodně zajímavé a vlastně taky dost k smíchu :)) Poslední mail nám dokonce nařizoval "ať si to domluvíme na pitvách", takže asi desetkrát LOL! My něco budeme řešit na pitvách, když ty jsou pro nás asi tak milionkrát podstatnější, jenom, abychom vyhověli OaPZ....
No, komedie, všude je něco, doufám, že se to pro příští generace trochu změní a spraví :)

Anatomii snad ani nemusím komentovat. Je toho tolik a tolik a tolik, že nevím, co dřív. Původně jsem na zkoušku chtěla dřívější termín - momentálně jsem ráda za pozdější, protože se to aspoň budu mít čas všechno naučit, ale i tak se to nedá všechno stihnout, no, uvidíme, nechci se podceňovat ani přeceňovat. Na pitvy jsme chytli nejpřísnějšího vyučujícího, co jsme mohli, pana docenta M., který minulý semestr vyházel 8/10 v pondělí při zkoušení, takže prostě jééééj! Naštěstí ho budeme mít jen první týden, druhý týden budeme mít našeho cvičícího a ten je super, takže zkoušení potom bude loterie 50/50 ... Ale snad to všechno dobře dopadne, zatím nešílím, zatím je to ještě v pohodě... Vysílám pozitivní vlny, snad se ke mně vrátí!

Jdu si užít začátek posledního (klidného, výukového) týdne semestru a psychicky se připravit na ty další! Tyto dva měsíce moc aktivní asi nebudu, ale rozhodně mám připravené nějaké překvapení a to:
  • Parta pitomých potácivých paviánů podruhé pitvá - nenechte si ujít
  • Článek o mé prezentaci do angličtiny - Pohled na psychosomatiku a alternativní medicínu - nejsem medik-hejtr, ale ani fanatik, souhlasím se spoustou věcí, které AM popisuje a věřím na psychosomatiku a myslím si, že by bylo super, kdyby se to doplňovalo s klasickou západní medicínou.
  • Blog mé kamarádky - budoucí nutriční terapeutky, která je moc moc šikovná a ráda by se s vámi podělila o své vědomosti a znalosti.
  • Můj názor na domácí porody, porodnictví a pediatrii jako obor celkově a také pohled na domácí porod očima mé kamarádky, která si ho prožila.
Doufám, že jsem vás trošku motivovala sem chodit, že mi budete držet palce a myslet na mě a že se budete těšit na mé další články.
Jinak nového asi ani nic není. Pořád se učím, sem tam pracuju, trávím čas s přítelem a tak celkově se mám dobře a řeknu vám, že Mistrovství světa v hokeji a Hra o trůny je ZLO :D ... 
Jsem opravdu spokojená sama se sebou a hlavně s tím, co dělám a jsem šťastná. Vím, že to bude těžké, dřina, že budu nadávat, že budu brečet a tak, ale prostě stojí mi to za to a až jednou se ta všechna dřina zúročí, bude to stát ještě víc za to! A víte co? Nejlepší jste vy!!! Jste moje motivace, protože jste naprosto cizí a přitom mě tak neskutečně moc nakopáváte dopředu a já vás prostě nechci a ani nemůžu zklamat! Tak co, lidi, dám to? Mám na to? Vy mě držíte!! Prosím, dělejte to dál, protože kvůli vám všem věřím v to, že budu jednou dobrá doktorka.
TAKŽE DĚKUJI ♥

Vám všem, co se v červnu chystáte dělat přijímačky na medicínu držím moc moc palce, pořád jsem aktivní na mailu, takže mě v klidu můžete kontaktovat - zatimnadsena1@gmail.com - a vám, aktivním a mým - dejte mi hned vědět, jak jste dopadli! Nemůžu se dočkat vašich mailů. 

Poprvé sem vložím tohle i pro ty, které to zajímá - můžete mě sledovat i na instagramu - eamgelo - a třeba se na vás konečně budu usmívat...

Vstup na naši pitevnu. Hm, v noci bych tam být sama opravdu nechtěla :D

A také doufám, že my medici zvládneme zkoušky, stejně tak jako vy ostatní z jiných oborů, kteří sem možná někdy zavítáte!

Mějte se krásně a užívejte poslední dny "klidu".

Zatím nadšená.


Komentáře

  1. Ta hudba se k tomu článku úplně hodila, nebo aspoň k té první nasrané části :D

    Soucitím s tebou, taky nesnáším takový ty vatový předměty, kde člověk sedí, protože musí a je mu to naprosto na nic. Ale tipuju, že tenhle rozhodně nebude poslední :(

    Anču dáš, máš tak super plán, tak se to prostě musí povést a víš, co jsem říkala, vsadila jsem si hned na začátku, tak to tak prostě bude, i kdyby trakaře padaly :D :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem to trefila :D
      Jakože... jo, prostě už se fakt těším, až to bude za mnou a budu se na tom jenom smát, zabírá to čas a sílu a nervy a prostě ZABÍT :/
      Hej Anča, ani mi nemluv, je to teď něco jako sprosté slovo :D Ale děkuji, doufám, že jsem si tu smůlu už vybrala na té posrané biologii :D

      Vymazat
  2. Super článek, obdivuju že si do posledních chvil dokážeš udržet tolik dobré nálady :)) ať Ti vše dopadne podle plánů))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, teď už to tak veselé není, ale pořád se snažím :D :))

      Vymazat
  3. Změny v sylabu jsou vždycky nepříjemný, chápu to.. Nám letos úspěšně mění zkouškový otázky, takže naše vypracovaný otázky od vyšších ročníků absolutně neodpovídaj a musíme studovat z jinejch zdrojů. Vopruz. Ty to určitě zvládneš. Nikdo sie neříkal, že to bude jednoduchý, ale taky neni pravda, že to je nereálný! :) Držim palce. A seriály chápu, já sjíždím Zoufalý manželky tak dva díly denně :D Kolik zubních věcí bych se mohla naučit za tu dobu... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš tam Orsona, to musí stačit :D Zoufalky mám sjeté tak 3x a miluju je! (Teda kromě 8. série, ta se mi už tak moc nelíbila :/)... A držím palce! Dáme to!

      Vymazat
  4. Ahojky, chtěla bych se optat na tvůj názor na Vaši fakultu, uveď prosím + a -.
    Děkuji moc za odpověď

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na základě tvého komentáře jsem svůj názor shrnula v nejnovějším článku, který si můžeš přečíst zde :)

      http://zezivotamedicky.blogspot.cz/2016/05/jak-se-z-toho-nezblaznit.html

      Vymazat

Okomentovat